Planificarea

Se spune ca doar 2% din populatia lumii isi planifica timpul. Adica 98% dintre oameni nu planifica, nu vor, nu stiu, nu pot sa vizualizeze viitorul.

Cert e ca ne sperie viitorul si cei mai multi dintre noi traim in trecut. In sensul ca lasam trecutul sa ne influenteze prea mult viitorul in loc sa ne gandim la ce ne dorim, sa vizualizam ce dorim sa facem, sa devenim si sa avem in viitor.

De ce nu putem sa visam si sa dam viata viselor noastre in viitor? Eu cred ca frica de imprevizibil, de necunoscut este cea care ne tine pe loc.
Avem impresia ca a visa la cum ne doirm sa fim peste ani este un fel de blasfemie la adresa "destinului".Dar oare e just sa gandim asa? Gandind la viitor ne impiedicam destinul sa se implineasca?
Se spune ca destinul fiecaruia este scris undeva inca de la inceput. Si eu chiar cred ca asa este. Destinul este scris in sufletele, inimile si mintile noastre. Iar noi trebuie sa-i dam libertatea de manifestare si sa-l urmam. Cu alte cuvinte....gandeste-te la tine. La ce iti doresti sa fii, sa faci , sa ai. Incepe cu azi si cu maine. Dupa aceea cu intreaga saptamana viitoare. Cu luna viitoare si cu anul viitor. Intr-un final vei reusi sa-ti citesti destinul pe mai multi ani. Nicio grija. O sa ai parte si de imprevizibil si de necunoscut, si de obstacole si de schimbari de directie. Si asta pentru ca traim si cu alti oameni, care au destinul lor ce nu de putine ori interfereaza cu al nostru.

Oamenilor nu le e frica de moarte ci de imprevizibilul ei. De faptul ca nu stiu cand si cum vine, dar mai ales de faptul ca nu stiu daca moartea este un final sau un inceput. . De aici asa multe abordari.
Daca am sti cand se va termina cu aceasta existenta am fi mai planificati. Ne-ar ajuta foarte mult si posibilitatea de a folosi planificarea inversa. Am pleca de la momentul final, si felul in care dorim sa ne gaseasca acesta, si dupa aceea am schita niste etape si niste perioade prin care sa trecem. Ce avem de facut in aceste perioade, ce avem de invatat. Am reusi sa stabilim prioritatile si sa dam deoparte balastul. Ne-am da seama atunci ca timpul este cu adevarat materialul din care e facuta viata.

Daca am stii exact cat material avem ne-ar fi mai usor sa ne decidem ce vrem sa croim, prin ce metoda si cat de multe accesorii ne trebuiesc pentru asta.

Materialul timp este cu adevarat special pentru ca it da o singura varianta : ori il folosesti ori il pierzi. Ce e interesant este ca tu esti creatorul si tot tu criticul cel mai important. Numai tu stii cu adevarat ce ai facut cu el si daca esti multumit sau nu de creatia ta.
Toata frumusetea vietii depinde de modul in care alegem sa ne petrecem timpul.

Comentarii

Rodica a spus…
foarte frumos spus

Postări populare