Ce e bine sa mancam dupa o nastere naturala si de ce ?


Nasterea naturala, in Romania cel putin, in cele mai multe cazuri presupune si efectuarea unei epiziotomii.

Pentru cine nu stie iata definitia medicala a epiziotomiei :

este o taietura chirurgicala facuta chiar inainte de delivrenta in zona musculara dintre vagin si anus (zona numita perineu) pentru a largi deschiderea vaginala.

O sa va intrebati care e legatura dintre alimentatia dupa nastere si epiziotomie.

Ei bine, aceasta taietura este cusuta imediat dupa nastere si exista riscul infectarii sau desfacerii ei, sau chiar al unor afectiuni mai grave, cum sunt rupturile sfincterului anal.

De aceea este foarte important ce mancati, ca nu cumva sa va constipati si sa fortati aceasta taietura, care poate duce la complicatiile mai sus amintite.

Mie personal chiar mi s-a zis ca trebuie sa fac treaba mare neaparat inainte de externare, si am fost intrebata de asistentele de la pansat daca am facut.

Si acum sa va zic si cam ce trebuie sa mancati. Asa cum zicea o asistenta batrana si simpatica, " mancati tot ce e bun" : carne fiarta sau la gratar, peste la gratar, legume gatite , iaurt , compot. Nu cartofi, nu paine si fainoase, nu orez, nu banane si alte produse care stit ca va constipa. Fructe si legume proaspete in masura in care considerati ca nu ii fac rau copilului prin laptele pe care il consuma ( apropo de colici) .

Cu toate astea, trebuie sa va anunt ca, mancarea pe care o veti primi in spital nu va tine deloc cont de aceste recomandari, asa ca incercati sa consumati mai mult mancare de acasa . Mie sotul meu, dupa ce in prima zi mi-a adus un sandwich, ca nu stiam inca de aceste restrictii, mi-a adus a doua zi un somon la gratar cu garnitura de spanac facut cu parmezan, asa cum imi place mie. A fost si delicios si m-a ajutat si in problema constiptiei.

Epiziotomia este intr-adevar o chestie neplacuta dar, din ce am experimentat eu, daca e facuta cum trebuie, se va vindeca bine, si nu va va mai durea, in maxim 2 saptamani-1 luna.

Comentarii

Anonim a spus…
Buna,multumesc pt. sfaturi.Ti-am scris si la bagajul necesar nasterii,astept un raspuns referitor la parerea despre dna dr Rosca,cand ai timp.
Multumesc.

Postări populare