De ce sa ii invatam pe copii limbi straine de mici?

Din pasiunea mea pentru psihologie pana la urma am ajuns sa si studiez oficial acest domeniu. Cu alte cuvinte sunt studenta la facultatea de psihologie, anul 1 ( mai am un pic si il termin).

Si invatand pentru o materie grea dar foarte frumoasa, am aflat care e secretul pentru invatarea perfecta si fara efort a unei limbi straine. Secretul, care nu este niciun secret este sa o invatam de mici. Aflati asadar ca pana la varsta de 13 ani, o limba straina se invata cu emisfera dreapta, emisfera ce e "responsabila" in principal cu creativitate, reprezentari mentale, intuitie, fantezie iar dupa aceasta varsta o limba straina se invata cu emisfera stanga, emisfera responsabila cu logica si limbajul. Evident veti putea invata limbi straine si dupa varsta de 13 ani, dar ceva mai greu. Si mai e un inconvenient. Cica orice limba straina invatata dupa varsta de 13 ani, oricat te-ai stradui, vei vorbi acea limba straina cu accentul limbii natale. Adica nu vei mai putea obtine un accent curat al limbii respective.

De aceea cred ca ar fi bine, sa ii incurajam pe copii de mici sa incepa studiul limbilor straine, evident prin intermediul jocului. Eu am inceput cu Matei, cu engleza, si vad ca merge. Ii place si are deja vro 15-20 de cuvinte in engleza in vocabular, desi nu are nici 2 ani.

Imi amintesc o faza tare de acum vro 4 luni, cand l-am invatat primele cuvinte in engleza, evident caine - dog si pisica-cat. Pe atunci Matei nici nu spunea caine si pisica bine, in schimb Dog si Cat le spunea foarte bine. Si la un moment dat era in casa si a auzit un caine latrand. Si il aud spunand : "HAM-DOG-CANE" :)). Erau toate reprezentrile lui lingvistice ale cainelui, in ordinea in care le-a dobandit. A fost haios tare.

Comentarii

Postări populare