"Fa ce vrei dar sa nu vii la mine"

Acum cateva zile ma jucam cu Matei al meu si el nu mai stiu ce insista sa faca iar eu, care stiam ca nu e bine ii ziceam NU, NU! NU, NU! Pana la urma vazand ce capos e am zis plina de "intelepciune" :
-Bine, hai fa ce vrei! Dar daca o patesti sa nu vii la mine !

Nici nu am terminat de spus bine fraza ca mintea mea, care evident ramasese un pic in urma gurii, mi-a tras o mustrare grozava. Oare cum am putut sa-i zic copilului asa ceva.

Mi-am dat seaman ca este o expresie pe care am auzit-o de multe ori in copilarie, dar pe care nu vreau si nu trebuie sa o folosesc la randul meu cu copiii mei. Astfel de vorbe, pur si simplu aruncate, nu gandite, cred ca pot avea un efect nedorit pe termen lung. Pot sabota relatia de deschidere si incredere dintre copil si parinte. Practic, cu aceasta expresie, i-am transmis copilului ca nu ii voi fi alaturi la greu. Iar acesta nu este un mesaj pe care vreau sa-l transmit copiilor mei. As vrea in schimb sa stie ca eu le sunt alaturi, chiar si atunci cand nu sunt de acord cu alegerile lor. Sunt acolo si cand sunt lauri de cules si cand sunt cioburi de strans.

Comentarii

Postări populare