Fericire vs nefericire

In general oamenii isi vad propria viata bicolor si isi califica clipele sau perioadele de viata traite ca fiind, fericite sau nefericite. Daca te intreaba cineva acum daca esti fericit sau nefericit, probabil daca nu ai o problema grava vei spune ca esti un om fericit. Dar eu cred ca exista o a treia stare,care nu este defininta nicicum, dar in care ne regasim poate 90% din timp: "starea de lipsa". Stiu ca deja inventez termeni dar asa mi-a venit mie s-o botez. Aceasta stare este starea de mijloc, in care lipsesc atat fericirea cat si nefericirea. Pentru ca lipsa fericirii nu e echivalenta cu nefericirea, si evident nici invers nu e valabil. Asadar sigur mai exista ceva intre cele 2 stari , la care nu s-au gandit prea multi, dar care mie mi se pare de o importanta covarsitare. Poate ca gresesc, dar eu cred ca oamenii de succes sunt cei ce petrec mult mai putin timp in aceasta stare de mijloc, ei preferand si luptand sa fie in una din celelalte 2. Pentru ca atunci cand esti fericit, esti mai deschis spre a cunoaste lumea si tot ce e in ea, iar atunci cand esti nefericit esti mai dispus sa te cunosti pe tine si tot ce e mistic. Dar cand esti la mijloc, nu reusesti sa fii nici in mijlocu universului, nici in tine insuti. Esti prins undeva intre 2 lumi. Este un fel de purgatoriu al vietii. Evident ca majoritatea preferam sa fim fericiti. Dar eu am constatat ca viata e frumoasa si are farmecul ei chiar si in momentele in care ne simtitm profund nefericiti. Pentru ca din punctul meu de vedere, nefericirea nu este altceva decat o stare interioara menita sa ne ajute sa ne conservam instinctul de a ne cauta implinrea spirituala. Nefericirea e cea care ne smulge din bratele superficialului si ale banalului. Ea este mai blanda cu cei ce nu incearca cu atat inversunare s-o alunge, ci se imprietenesc intr-o oarecare masura cu ea, si mai dura cu cei ce s-au hotarat s-o deteste fara macar sa incerce s-o inteleaga.
Ca o concluzie, as spune ca cu cat ne dorim sa fim mai autentici, si mai alerti la semnalele din noi, si la semnalele pe care ni le da lumea din jurul nostru, cu atat viata noastra va fi oricum mai putin mediocra si banala .

Comentarii

Postări populare