Psihologia lui "Tu nu ma mai iubesti"

Prea des se spune intr-un cuplu acest "tu nu ma mai iubesti". L-am spus si eu la randul meu, recunosc, desi mai mult in joaca si sub forma de alint, decat serios. Dar m-am oprit la timp. Poate ma insel dar am impresia ca e un fel de sabotare a iubirii acesta afirmatie. In unele carti de psihologie se spune ca mintea noastra poate fi pacalita foarte usor astfel incat sa creada adevarat si ceva ce nu este. Asa ca practic cand spunem acest lucru e ca si cum i-ai trimite partenerului tau un mesaj de genul "eu cred ca esti un fraier ca ma mai iubesti". Iar el intr-o zi se va trezi ca nu vrea sa mai fie fraier. Si atunci vei spune : "Vezi! Ti-am zis eu ca nu ma mai iubesti. Esti un nenorocit, porcule cum ai putut SAMD"
Dar sa zicem ca nu este asa. De ce i-ai spune unui om "nu ma mai iubesti" ?
In principiu pentru ca asta simti. Iar daca el zice ca esti nebuna, ca el te iubeste ca-n prima zi si nu intelege ce te-a apucat, ce inseamna? Pai poate sa insemne ori ca te minte, si pentru asta daca te alina cu ceva poti s-o injuri pe soacra-ta, care l-a crescut prost, sau ca iti spune adevarul, si atunci ai fi preferat sa te minta. Pentru ca daca el te iubeste, iar tu simti ca nu e asa, insemna ca nu iti ofera iubirea de care ai tu nevoie. Pentru ca iubirea nu este ca o lenjerie de pat din bumbac alb, universala. Ea are o multime de forme, culori si texturi. Si poate ca dupa ce a trecut indragosteala (care e altceva decat iubirea) iti dai seama ca iubirea lui nu e croita pentru tine. Nu iti imbraca sufletul indeajuns, sau poate din contra, te face sa te simti incotosmanita. Poate fi si asta o explicatie.

Deci cu prima ocazie, spuneti partenerului "stiu ca ma iubesti la fel sau chiar mai mult ca inainte". N-aveti ce pierde, ba dimpotriva !

Comentarii

Postări populare