Hidratarea bebelusului

La nasterea bebelusului, ti se spune ca regula ca, daca alaptezi, tot ce are nevoie bebelusul pana la varsta de 6 luni este laptele mamei. Acesta, daca este suficient, ii tine si de sete si de foame. Eventual putin ceai anticolici dar asta e alta poveste.

Totusi ar trebui sa mai stim o regula care nu e foarte promovata desi este foarte, foarte importanta. Regula este :
cand se incepe diversificarea, fie ca e la 4 luni fie ca e la 6 luni, bebelusul incepe sa bea si apa.

Am tinut sa scriu acest post pentru ca eu, obisnuita cu gandul ca bebelusul nu are nevoie decat de lapte, dupa ce am inceput diversificarea nu m-am gandit sa-i dau copilului si apa, crezand ca este suficient laptele pe care il bea. Dar apoi m-am intrebat : Si totusi copilul meu cand trebuie sa bea apa? Si am aflat ca trebuia sa bea de la inceputul diversificarii.



Ca si explicatie am aflat ca apa este importanta dupa introducerea alimentelor solide pentru buna functioare a rinichilor care acum depun mai mult efort pentru a dilua toxinele mai concentrate din alimentele solide. Si se da bebelusului apa dupa masa si intre mese. Se incepe cu o lingurita, doua si se creste pana ce bebelusul ajunge sa bea 120-180 ml/ zi, aceasta cantitate fiind suficienta pana la 1 an.

Eu am auzit de destul de putini bebelusi care intr-adevar beau cantitatea aceasta de apa. Nici Matei un bea inca atat de multa apa intr-o zi. Insa ma straduiesc sa ajungem acolo. Poate va intrebati de ce atata preocupare pentru un subiect atat de banal. Pana la urma daca ii e sete bea, daca nu, nu! Pai nu! Adica nu e chiar asa.Copilului trebuie sa ii cream de mic obisnuintele care ii vor fi de cel mai mare folos in viata. Iar din punctul meu de vedere consumul suficient de apa este un obicei foarte important ce trebuie deprins de mic. Vedeti aici ce alte obiceuri sanatoase se pot crea din frageda copilarie.

O hidratare defectuoasa poate duce in ultima instanta la deshidratarea bebelusului care este extrem de grava. Dar deshidratarea este un subiect foarte amplu si merita un post dedicat. Asa ca pormit sa revin cu un articol despre acest subiect.

Comentarii

Postări populare