Bebelusul BIO ( Alimentatie ecologica pentru bebelusi )

E posibil sa fi obsrvat in retetele postate de mine pana acum ca sunt adepta produselor BIO in ceea ce priveste alimentatia bebelusilor. Si am simtit nevoia sa impartasesc si cu voi cunostintele si credintele mele despre acest subiect.
e
Majoritatea produselor pe care le consuma un bebelus la inceputul diversificarii, fac parte din legumele si fructele care absorb foarte multe reziduri de pesticide si ierbicide in produsul final ( radacinoase, dovlecei, piersici, mere etc). Cu alte cuvinte chimicale nocive pentru corpul uman si cu atat mai mult pentru organismul unui bebelusi aflat in plina dezvoltare.

De aceea cred ca macar in primul\primii an\ani de viata, bebelusii ar trebui feriti pe cat posibil de acesti factori care le pot influenta negativ dezvoltarea, in principal a sistemului nervos, a celui digestiv si a celui imunitar.

Ar mai exista si un alt motiv destul de intemeiat sa alegem produse organice pentru bebelusii nostri. Unele studii au aratat ca acestea ar contine cantitati mai mari de substante nutritive si vitamine decat produsele conventionale. Se estimeaza ca diferenta ar fi cam de 25%. Deci deloc de neglijat. Eu tind sa cred aceste studii intrucat este logic. O planta pentru a fi cultivata in sistem ecologic trebuie sa fie mai rezistenta, deci mai sanatoasa, iar terenurile pe care sunt cultivate, sunt mai mai bogate in minerale si neaparat nepoluate, asa cum prevede legislatia agriculturii biologice.


In ceea ce priveste aspectul financiar, nu cred ca e foarte scump sa asiguram copilului mic alimente sigure. Oricum nu mai scump decat va fi atunci cand se va face mai mare si va cere singur toate nebuniile de pe piata. Eu consider ca alimentatia nu este un capitol potrivit la care sa faci economii, cel putin nu in sensul renuntarii la calitate. Pentru ca de multe ori renuntarea la calitate inseamana lipsa sigurantei alimentare. Asa ca eu prefer sa am mai putini pantofi si sa asigur familiei mele o alimentatie mai sigura.

O sa postez zilele astea si o lista cu impartirea pe categorii a fructelor si legumelor, pe care bebelusii nostri si noi le consumam, in functie de cantitatea de reziduri chimice pe care le contin. Este o lista pe care am descoperit-o de curand si care mi se pare foarte important de cunoscut.

Si am sa incerc in timp sa impartasesc cu voi trucuri prin care poti sa-ti hranesti bebelusul organic fara sa cheltuiesti o avere.

Comentarii

Postări populare