Pate de ficatei de pui cu avocado -8 luni +


Azi la pranz Matei a avut ceva nou si super gustos in meniu : pate de ficatei de pui cu avocado.
O sa incep prin a mentiona ca eu am avut ficat de la o pasare de tara, nu am cumparat ficatei de pui din comert.
Si fac mentiunea asta pentru ca ficatul este un organ filtru, avand printre altele si rolul de a metabolizeaza medicamentele,aditivii, pesticidele etc. Si stiind asa in mare cu ce sunt hraniti puii la nivel industrial cred ca e mai bine sa fie evitati ficateii sau pregatiti doar ocazional. Insa daca aveti posibilitatea sa faceti rost de ficatei de la pasari de tara nu ezitati sa-i dati copilului dupa varsta de 7-8 luni. Pe langa multe proteine, fier si alte minerale si vitamine, ficatul de pasare mai contine si COLINA - un element foarte foarte important pentru dezvoltarea creierului. Va intrebati de ce? De asta : la copii si la aduti simptomul deficitului de colina este o capacitate redusa de invatare. Deci se aplica si la bebelusi chiar daca e mai greu de demonstrat.

Si acum gata cu lectia de nutritie, uitati reteta :
- ficatul de la 1 pui
- 1/2 avocado bine copt
- 2 linguri piure de legume simplu sau amestec ( eu am avut de dovlecel cu cartofi si orez)

Acestea sunt toate ingredientele. Se fierbe ficatul de pui bine pana nu mai e deloc rozaliu in interior. Se scobeste miezul de la jumatate de avocado. Intr-un castronel se piseaza si ficatul si avocado bine cu furculita. Nu e nevoie de robot, se face f repede pasta. Se adauga si piureul de legume si se amesteca bine.

Nu are un aspect tocmai placut, de aceea nu am facut poze :D, dar e destul de gustos si cum spuneam mai devreme si foarte sanatos pentru bebe.

Va doresc bebelusi mancaciosi !

Comentarii

Postări populare