Fructe, legume si chimicale

Am promis intr-un post de acum cateva zile ca o sa postez un articol din care sa aflati ce fructe si legume sunt cele mai bune si cele mai rele cand ne raportam la cantitatea de reziduuri chimice (pesticide si ierbicide) pe care le retin.

Categoria 1, ALERTA :
Image courtesy of adamr at FreeDigitalPhotos.net

*piersici/nectarine
*mere
*pere
*ardei gras
* radacinoase (telina, morcovi, pastarnac)
*capsune
*cirese
*dovlecel

Produsele din aceasta categorie sunt cele mai periculoase si se recomanda sa le procuram din surse sigure, ideal ar fi sa fie organice. Daca nu sa evitam sa le dam bebelusilor. Dar cum cand cu mare parte din acestea incepe diversificarea.
Citi aici cum procur eu radacinoase organice.

Categoria 2, CONSUMATI FARA EXCES :

*spanac
*struguri
*salata
*cartofi
*fasole verde
*ardei iuti
*castraveti
*ciuperci
*pepene galben
*portocale

Din aceasta lista doar spanacul si cartofii se introduc destul de timpuriu in alimentatia bebelusilor. Eu una, cartofii nu-i prea agreez, nu au cine stie ce proprietati nemaipomenite, de aceea ii pun doar ocazional in meniul pustiului.
Bineinteles si pe acestia ii cumpar din piata. Dar in ceea ce priveste spanacul, mie imi place foarte mult, este si foarte sanatos si incerc sa-l introduc cel putin 1 data, de 2 ori pe saptamana in meniul lui Matei. Si lui ii place foarte mult.

Categoria 3, DESTUL DE SIGURE:
*zmeura
*prune
*grepfrut
*mandarine
*rosii
*pepene rosu
*cartofi dulci
*conopida
*suc de mere ( este mai sigur decat merele intregi dar nu este la fel de nutritiv)

Din aceasta categorie doar cartofii dulci se dau destul de timpuri bebelusilor intrucat se pare ca au niste proprietati excelente. Din pacate in Romania nu am cunostinta sa se cultive, eu am gasit doar de import, din Israel si din SUA. Am cumparat din cei din Israel, o data. La cei din SUA am zis pas. De ce? Din principiu. Pai erau cam la jumate de pret fata de cei din Israel. Oare e mai ieftin sa importi din SUA decat din Israel? Greu de crezut. Probabil au vrut sa ii vanda repede, cine stie din ce motiv, si cum sa vinzi repede decat vanzand mult sub pretul pietei. Asta era teoria mea de Sherlock Holmes. Nu bag mana in foc nici pentru cei din Israel, dar americanii sunt parintii chimicalelor si OMG-urilor ( Organisme modificate genetic), cu Monsanto al lor si alti colosi de gen. Asa ca sa-si tina productiile pentru ei, ca oricum sunt cea mai consumista natiune.

Categoria 4, CELE MAI SIGURE:



*broccoli
*suc de portocale
*afine
*papaya
*varza
*banane
*kiwi
*mazare
*sparanghel
*mango
*ananas
*porumb dulce
*avocado
*ceapa

Aceste produse au fost catalogate ca si sigure chiar daca nu sunt din productie organica, insa sa ne intelegem, nici din acestea nu lipsesc complet reziduurile de pesticide.
Eu m-am bucurat sa gasesc anumite produse in aceasta lista, pentru ca at fi foarte foarte greu in Romania sa gasesti produse cum ar fi avocado si banane, din productii organice.

Sper ca aceste informatii sa va fie de mare folos, atat in alimentatia voastra dar mai ales in alimentatia bebelusilor vostri.

Comentarii

Postări populare